It is still a beautiful journey. Since my first visit to Siena in the early 1990s, I’ve continue to develop a close relationship with the city. For ages, Siena has been described as a compelling city, and my initial encounters with her piqued my interest, which has remained a driving factor in my relationship with the exuberant but chameleon life that unfolds within her walls.
Many who grew up within her walls believe that it’s a mysterious way of life for those on the outside to understand, and while it’s easy to agree with that assumption, I hope to provide a different point of view based on my own experiences. Well mannered outsiders are not influenced by unwritten rules or cultural formalities; a lack of comprehension is not a barrier when assessing what may be viewed as a distinct social structure.
Even if I lived there for a thousand years, I would never be able to fully appreciate or comprehend all of her complexities. Whilst attending the Palio, I focus on being present as an excited guest displaying all the respect required to have a calm and fruitful day.
Twice a year, Siena hosts a unique event where you can practice and improve your creative arsenal and skills. You’re able to shoot night and day action. Portraits from dawn to dusk and a variety of behind-the-scenes. The notable build-up and tension leading up to the climactic ‘Corsa’. Everyday life in the midst of the feverish Palio is pure inspiration. Smiles, tears of love and anguish, sweat, belonging, silence and cries of life abound during the Palio. You will be catapulted into a frenzy of tremendous feelings. These are the emotions that I endeavour to make available to people who are deeply fascinated by its mechanism, as well as those who are interested or thinking of visiting it from all over the world.
We have the good fortune to be able to see all of this and express as many emotions as we can through our photos, which is certainly a privilege and means everything.
This agency offers a cooperative platform for a range of photographers’ work and all photographs can be purchased directly through the links in the individual galleries after a quick login.
È ancora un viaggio bellissimo. Dalla mia prima visita a Siena all’inizio degli anni ’90, ho continuato a sviluppare un rapporto stretto con la città. Da sempre Siena viene descritta come una città affascinante e i miei primi incontri con lei hanno suscitato il mio interesse, che è rimasto un fattore trainante nel mio rapporto con la vita esuberante ma camaleontica che si svolge tra le sue mura.
Molti di coloro che sono cresciuti tra le sue mura credono che si tratti di uno stile di vita misterioso da comprendere per chi è all’esterno e, sebbene sia facile essere d’accordo con questa ipotesi, spero di fornire un punto di vista diverso basato sulla mia esperienza personale. Gli estranei ben educati non sono influenzati da regole non scritte o da formalità culturali; la mancanza di comprensione non è una barriera quando si valuta quella che può essere vista come una struttura sociale distinta.
Anche se vivessi lì per mille anni, non sarei mai in grado di apprezzare o comprendere appieno tutte le sue complessità. Mentre assisto al Palio, mi concentro sull’essere presente come un ospite emozionato, mostrando tutto il rispetto necessario per trascorrere una giornata serena e fruttuosa.
Due volte all’anno, Siena ospita un evento unico in cui è possibile esercitarsi e migliorare il proprio arsenale creativo e le proprie capacità.
Potrete scattare foto notturne e diurne. Ritratti dall’alba al tramonto e una serie di retroscena. Il notevole accumulo e la tensione che precedono la “Corsa”. La vita quotidiana nel bel mezzo del febbrile Palio è pura ispirazione. Sorrisi, lacrime d’amore e d’angoscia, sudore, appartenenza, silenzio e grida di vita abbondano durante il Palio. Sarete catapultati in una frenesia di sentimenti tremendi. Sono queste le emozioni che cerco di mettere a disposizione di chi è profondamente affascinato dal suo meccanismo, ma anche di chi è interessato o pensa di visitarlo da tutto il mondo.
Abbiamo la fortuna di poter vedere tutto questo ed esprimere quante più emozioni possibili attraverso le nostre foto, il che è certamente un privilegio e significa tutto.
Questa agenzia offre una piattaforma cooperativa per una serie di lavori di fotografi e tutte le fotografie possono essere acquistate direttamente attraverso i link delle singole gallerie dopo un rapido login.